Sunday, December 7, 2008

Greeting The Morning


Picture of Insane Idea Which Realized!

It's been long time after my participation as the Technics and Court Division head for GALELOBOT 2008 (Ganesha Line Follower Robot; by Engineering Physics ITB) which held on April 25th and 26th. I learnt a lot thing about people management, self control, and also about how to designing foundation of a construction. Oh, it has also increase my ability in designing 2 dimensional construction.. :) [semua orang bisa deh kaya'nya Chand... --a, red]. I feel like I am the lucky one that learned a lot thing in about 4 month only! There are too much situations and conditions I never knew before but now I know. Really thanks to you GALELOBOT 2008!

My contribution been asked by HMFT (Engineering Physics Students Organization) once more by handling Competition of Instrumentation and Control Design (LPIK) 2008. It's a little bit easier than handling GALELOBOT. At that moment, I learned to start a group of work and to coordinate it; but LPIK though me how to organize an event! LPIK though me how to cares all my "cute" division members... (--" they have success in torturing me..! khakhakha...)

ya.. setidaknya di LPIK gua belajar bagaimana menjadi pemimpin yang tetap mendengarkan teriakan2 anggota, anggota2 yang masih muda dan baru dalam berorganisasi, masih malu2 untuk melakukan ini itu secara inisiatif, dan selalu bertanya dan minta ditemani ketika bekerja (hahaha... :)) ). Tapi yah.. karena mereka gua jadi belajar gimana caranya jadi ketua yang tetap perhatian dengan nasib anggota2 walaupun akhirnya tugas gua sebagai ketua jadi banyak banget yang terbengkalai. Hehehe... Gua juga jadi belajar bagaimana mempercayakan tanggung jawab dan kelanjutan acara yang sudah disusun visi misinya kepada generasi selanjutnya. Itu semua  karena mereka memberikan kesempatan kepada gua untuk membangun mereka. Mereka udah mau percaya sama gua sebagai orang yang mampu memimpin mereka dan menjaga mereka, mereka udah mau berusaha memberikan hasil kerja terbaik mereka dan ga menjadi marah ketika gua menjadi emosian. Ya! Mereka sudah mengajarkan banyak hal kepada gua! I'm really proud knowing that I ever be your leader! Really thanks to Event Organizer Division committees of LPIK 2008!

GALELOBOT 2008 dan LPIK 2008 adalah pengalaman pertama gua masuk dalam struktur keorganisaian secara resmi dan nama gua tertulis di dalam susunan kepanitiaan. Pengalaman ini jugalah yang membuat mata gua terbuka akan dunia kerja. Gua mulai mengerti etika dan tata cara bertindak dalam suatu pekerjaan sehingga dapat dikatakan sebagai profesional muda. These all are the most precious gifts I ever have! It's like.. I just get to know how to GREET THE MORNING!

At the end, I wanna say: HMFT IS THE BEST!!

-end-

0 Comments: